سقف کاذب چیست؟

سقف کاذب چیست؟

سقف کاذب چیست؟

امروزه بازسازی خانه های آپارتمانی به شدت رواج پیدا کرده است و بسیاری از افراد برای صرفه جویی در هزینه ها و همچنین بالا بردن قیمت خانه های خود به جای تعویض منزل به بازسازی آن خواهند پرداخت که هم بخش های آسیب دیده را ترمیم کنند و یا بخش های و فضاهایی که نیاز به اصلاح دارد را بازسازی کنند و هم زیبایی و تنوع را در دکوراسیون خانه ی خود ایجاد کنند.

ما در این بخش از مقالات آموزش بازسازی میخواهیم توضیح دهیم که سقف کاذب چیست و چه کاربرد و ویژگی هایی دارد و چند مدل سقف کاذب در بازار موجود می باشد؟ شما با دانستن این اطلاعات میتوانید از سقف کاذب مناسب خانه ی خود استفاده کنید.

 

سقف کاذب چیست؟

در جواب این سوال که سقف کاذب چیست باید بگوییم که سقف کاذب یا Dropped ceiling یک نوع سقف ثانویه است که بر قسمت زیرین سقف اصلی قرار خواهد گرفت که بیشتر جنبه ی تزیینی خواهد داشت و میتوان توسط آن به خوبی تاسیسات سقف اصلی را پوشاند و همچنین به عنوان یک عایق صوتی و حرارتی از آن استفاده کرد.

سقف کاذب در رنگ ها و طرح و مدل های مختلف در بازار موجود می باشد و بیشتر جنبه ی زیبایی دارد که امروزه در دکوراسیون خانه های مدرن بیشتر از این سقف ها استفاده خواهد شد.

سقف کاذب چیست؟

 

معرفی انواع سقف کاذب

حال که دانستید سقف کاذب چیست و چه کاربردی دارد در این بخش میخواهیم شما را با انواع این سقف ها آشنا کنیم که عبارتنداز:

 

سقف کاذب رابیتس

سقف کاذب رابیتس یکی از قدیمی ترین انواع سقف های کاذب می باشد که بسیار شبیه به کناف است اما مراحل نصب و اجرای آن با سقف کاذب کناف متفاوت است، معمولا سقف کاذب رابیتس را در مرحله ی نازک کاری ساختمان اجرا خواهند کرد.

 

سقف کاذب چوبی

یکی از زیباترین انواع سقف کاذب مدل چوبی آن می باشد که در خانه های کلاسیک و یا کافه ها و رستوران ها بیشتر اجرا خواهد شد و حس گرما و طبیعت را منتقل خواهد کرد.

 

سقف کاذب آلومینیومی

همانطور که از نامش پیداست این سقف کاذب از جنس آلومینیوم می باشد که در برابر ضربه و یا رطوبت و … مقاومت بسیار خوبی را از خود نشان می دهد، جالب است بدانید که این نوع از سقف های کاذب معولا در اندازه های 60 در 60 و یا 30 در 30 در بازار موجود می باشند.

 

سقف کاذب شیشه ای

یکی دیگر از انواع سقف های کاذب که بیشتر برای مکان هایی با ور کم و یا متراژ کوچکتر مورد استفاده قرار خواد گرفت سقف کاذب شیشه ای می باشد که علاوه بر زیبایی میتواند هزینه ی بیشتری داشته باشد.

 

سقف کاذب آکوستیک

از این نوع سقف کاذب بیشتر در مکان هایی که مانند استدیو و یا کال سنتر ها که میخواهند دیوار ها عایق صدا باشند یا در بازسازی اداری استفاده خواهد شد. این نوع سقف کاذب به راحتی نصب خواهد شد و میتواند به خوبی نور را از خود عبور دهد.

 

سقف کاذب کناف

یکی از پرکاربرد ترین و محبوب ترین سقف های کاذب که امروزه در اکثر خانه ها و دکوراسیون های داخلی مشاهده می شود سقف کاذب کناف است، این نوع از سقف های کاذب دارای یک پوشش گچی می باشند که اولین مرتبه به واسطه ی کشور آلمان اجرا شد.

سقف کاذب کناف دارای ویزگی های منحصر بفردی از جمله : مقاومت در برابر زلزله، وزن پایین و سبک، اجرا و نصب آسان، مفید از نظر زیست محیطی، زیبایی و… می باشد که باعث شده این نوع از سقف کاذب بیشترین استفاده را در بازسازی خانه ها داشته باشد.

سقف کاذب چیست؟

مزیت های سقف کاذب چیست؟

دانستن این که سقف کاذب چیست و چند مدل دارد برای استفاده از آن کافی نیست بلکه قبل از خرید و استفاده شما باید با مزیت هایی که این سقف ها دارند نیز آشنا شوید که عبارتند از:

  • ایجاد فضایی زیبا و مدرن در مکان استفاده شده
  • برخورداری از طول عمر بالا
  • نصب بسیار آسان و سریع
  • کاهش انتقال گرما و یا انرژی به بیرون
  • عایق صدا و گرما
  • قابلیت دسترسی ساده به تاسیسات ساختمانی

 

کلام آخر

ما در این مقاله ی آموزشی سایت بازسازی لند سعی کردیم به زبان ساده بگوییم سقف کاذب چیست و چه ویژگی هایی دارد و مزیت های آن چیست و سپس شما را با انواع سقف های کاذب موجود در بازار آشنا کردیم که شما با توجه به نیاز و بودجه ی خود میتوانید هر یک از این سقف های کاذب را خریداری و استفاده کنید امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.