انواع اکسسوری کابینت آشپزخانه

انواع اکسسوری کابینت آشپزخانه

انواع اکسسوری کابینت آشپزخانه

اکسسوری چیست؟ اکسسوری به وسایل فرعی گفته می شود که در هر کاربری جزء وسایل و تچهیزات اصلی به حساب نمی آید ولی استفاده و به کار بردن آن ها باعث افزایش بهره وری و بهبود عملکرد آن می شود.

اکنون در این مقاله به معرفی انواع اکسسوری کابینت آشپزخانه که علاوه بر زیباتر شدن محیط آشپزخانه، باعث افزایش کاربری و سهولت در استفاده می شود، خواهیم پرداخت.

انواع اکسسوری کابینت آشپزخانه

 

اکسسوری کابینت چیست؟

چگونه از کمترین فضا بیشترین استفاده را ببریم؟ یکی از مهم ترین نکات در طراحی کابینت این است که ما بتوانیم حتی از کوچک ترین فضای موجود در آشپزخانه که قلب هر خانه ای است بیشترین استفاده را داشته باشیم.

برای بهینه سازی در فضاهای آشپزخانه بهترین راهکار به کاربردن انواع اکسسوری کابینت آشپزخانه متناسب با نوع طراحی آن است. برای ایده گرفتن در طراحی آشپزخانه می توانید به صفحه ی مشکل اصلی کمبود جا در آشپزخانه مراجعه بفرمایید.

اکسسوری پرکاربرد آشپزخانه

مزایای استفاده از اکسسوری کابینت

استفاده از انواع اکسسوری کابینت آشپزخانه مزایای فراوانی دارند مانند:

  • نظم دهی: هدف استفاده از برخی اکسسوری های کابینت ایجاد نظم در چیدمان وسایل است. به طور مثال چیدمان منظم داشتن قاشق و چنگال ها از چالش های همیشگی در آشپزخانه است، در حال حاضر اکسسوری های مختلفی در بازار موجود است که به نظم دهی در چیدمان آن ها به ما کمک می کند و این امکان را می دهد که بتوانیم به صورت تفکیک شده آن ها را در دسته بندی های منظم قرار دهیم.

 

  • بهینه سازی فضا: اگر بخواهیم بهترین مزیت استفاده از اکسسوری های آشپزخانه را بگوییم باید به ایجاد فضای چیدمان بیشتر اشاره کنیم زیرا استفاده از این اکسسوری ها به ما این امکان را می دهند که حتی در یک آشپزخانه کوچک تمامی وسایل مورد نیاز برای آشپزی را به بهترین نحو جای دهیم.

 

  • سهولت در دسترسی: در زمان پخت و پز و انجام سایر کار های آشپزخانه یکی از موارد حائز اهمیت برای هر شخص در دسترس بودن ابزار و مواد اولیه است که در وحله ی اول به چیدمان وسایل اصلی و سپس به چیدمان دیگر ابزار در کشو ها و کابینت ها بستگی دارد که از دیگر کاربردهای انواع اکسسوری کابینت آشپزخانه می توان به این مورد اشاره کرد که امکان دسترسی آسان و سهولت در استفاده به افراد خواهد داد.

جدیدترین اکسسوری آشپزخانه

انواع اکسسوری کابینت آشپزخانه

نظم دهنده کشو: یکی از کاربردی ترین انواع اکسسوری کابینت آشپزخانه همین تقسیم کننده های کشو هستند که در انواع رنگ و مدل موجود هستند مانند نظم دهنده ی مخصوص قاشق و چنگال ها، چاقو، قوطی های ادویه، درب قابلمه و … که باعث چیدمان منظم و تفکیک شده و هم چنین دسترسی آسان را می دهد.

 

نظم دهنده و ریل های کشویی: بسیار مفید و پر کاربرد هستند زیرا باعث دسترسی آسان حتی به دورترین نقطه کابینت می شود. در طراحی برخی از کابینت ها برای برداشتن وسیله ای که در قسمت انتهایی کابینت قرار دارد باید وسایل چیده شده در بخش های جلو تر را خارج کنیم تا به قسمت انتهایی کابینت دسترسی پیدا کنیم اما با نصب نظم دهنده های ریلی به راحتی با به جلو کشیدن ریل وسیله ی مورد نیاز را بر میداریم.

 

اکسسوری سطل زباله: این اکسسوری به صورت کشویی داخل کابینت و معمولا نزدیک به سینک ظرفشویی نصب می شود و باعث عدم تماس مستقیم زباله ها با مواد غذایی و سایر وسایل آشپزخانه می شود.

 

سوپر مارکت: سبد های سوپر مارکتی از انواع اکسسوری کابینت آشپزخانه هستند که داخل کابینت های نسبتا بلند و به صورت کشویی با امکان کشیده شدن به بیرون و در برخی موارد به صورت چرخشی طراحی می شود و در داخل آن ها می توان هم مواد غذایی و هم ابزار های مربوط به پخت و پز را قرار داد تا به راحتی در دسترس قرا بگیرند.

 

اکسسورهای سینک آشپزخانه: قسمت مرطوب آشپزخانه سینک و اطراف آن است که تمامی شستشو های آشپزخانه در آن جا انجام می شود که قسمت آبچکان که هم میتواند در بالا و هم در قسمت کناری آن قرار بگیرد و هم چنین سطل زباله های ریلی که در کنار یا در زیر سینک نصب می شود.

 

نظم دهنده سیب زمینی و پیاز: معمولا سیب زمینی و پیاز در فضای بیرون از یخچال و در کابینت قرار می دهند برای نگهداری از آن ها در حال حاضر سبد های نظم دهنده ی مختلفی موجود است که با توجه به طراحی کابینت ها میتوان بهترین آن را خریداری کرد برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله ی ” ایده بازسازی کابینت آشپزخانه ”  را نیز مطالعه کنید.

عکس انواع اکسسوری کابینت آشپزخانه

کلام آخر

در نهایت می توان گفت که انواع اکسسوری کابینت آشپزخانه در سهولت انجام امور آشپزخانه به ما کمک می کنند و باعث نظم دهی بیشتر در محیط آشپزخانه خواهند شد.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.